RIANG RIA HARI RAYA

Assalamualaikum,,salam raya ke-4

Wihhee... Hari ini just duduk dekat rumah melanguk tengok muka-muka cousin2ku yg tercinta bersama dengan muka-muka mak sedara dan pok sedara yg comey-comey belaka deh...

Hari raya pertama jerh raya sakan,,dari pagi sampai petang... Biasa larh raya rumah tok-tok sedara kan... Pagi tuh pergi ziarah kubur arwah atok dan arwah pok de... Arwah pok de aku meninggal waktu aku umur setaun,,so memang aku tak cam larh kan muka arwah... Sepupu2 aku dgn abg2 aku ckap pok de aku nieh baik sangat orangnya,,dye meninggal muda,,tak kawen pon lagi... Arwah nenek aku plak meninggal waktu aku form 3,,taun nak amek PMR... Tapi kan bila aku pk2 balik kan,,arwah atok2 aku meninggal semua waktu aku exam besar... atok yg belah ayah aku meninggal waktu aq darjah 6,,taun aku amek UPSR,,tuh atok rahmah,,then atok Md Shah aku meninggal waktu aku form 5,,taun nak amek SPM,,taun lpas larh..
Semoga roh2 arwah atok n arwah pok de dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan para solihin... amin~

Oraite,,hari raya hari apa anak-anak??
Ya beda bedu,,
Hari Raya merupakan hari kemenangan bagi umat Islam setelah menahan nafsu dari perkara-perkara yang membatalkan puasa... Huish,,kena kuat iman taw kalau nak mendapatkan puasa yang sempurna... So,, hopefully puasa kita semua diterima Allah... amin..

Some pitcha on this hari raya 
                                     


ini atok saya =D



Dekat umah pk sedara,, open house time !!!



Pn.Rohana Abd Malik... Umi saya =)



One big family,,oraite theme kaler wane ijau tp kaler bju kiteorg yg pompun nieh nmpak mcm wane biru kan,,actually tuh warna hijau terqoise,,keturunan hijau jugak larh kan...huhu



sweet gitu.. ayah dengan umi <3




hero and heroin umi ngan ayah,, besar dah kiteorang kan :)



after bermaaf-maafan,,berdiskusi ape pon tak tau larh -.-'



my bestfiend forever and ever... merangkap kakak kesayangan saya... ahah :D




3 dara pinggitan...haha... cousin yg sebelah tuh,,dorang berdua sebaya okeyh yakni lebih tua dariku !!! ehehe
*okeyh muke aku nmpak penat* kesah pulak !



Lat but not least,,ini anak buah aku yg ke3... anak sepupu den...
*comes to mama* ahaha


okeyh larh,,nnt rajin aku mengarut lagi...Now preparing nak pergi beraya PAGOH,,umah atok sedara den lerh...
byep...
Salam Aidilfitri :D

0 comments:

Post a Comment