I'm a baby breech *_*

~ Assalamualaikum ~

AWAS !
entry nieh kelihatan panjang dari yg biasa :) sekian

Ahah,,officially 19 years old :) Alhamdulillah...
Satu langkah lagi nak tnggalkan belasan,,wargh,,it so soon :( 
Rindu larh zaman dolu-dolu yang gemilang itu,,wallaweyh ~~

First of all ;

Thanks umi,,ayah,,along,,angah,,uda,,akak dan seluruh keluarga besarku *wahaha*
19 tahun tuh bukan satu jangka masa yang pendek bagi seorang manusia,,kalau kucing 19 tahun tuh dah lama hidup .. Okay,,abaikan pasal kucing...
Terima kasih semua sebab dah bagi sepenuh perhatian,,tenaga,,wang ringgit dan yang paling penting kebahagiaan <3
Syukur sangat sebab Allah bagi peluang dekat aku untuk hidup dalam keluarga nieh... 
Aku ada parent yang understanding,,along yang strict,,angah yang caring,,uda yang happening,,akak yang caring... Bila gabung terhasil larh family yang sangat awesome...

Hmm,,waktu umi mngandungkan aku,,aku nieh breech... 
Yup,,maksudnya keluar punggung dulu baru kepala,,mujur larh umi kuat,,nampak kan semangat seorang ibu tuh sangat tinggi... Umi bersalinkan aku normal ok,,bukan melalui operation :) Proud of you... muahh...
Aku ada baca artikel pasal breech,,aku rasa punca aku sebab mungkin aku anak last,,yela umi dah mengandung 4 kali hero 3 orang pulak tuh so that rahim umi jadi besar so aku sebagai penghuni rahim yang terakhir boleh bergerak bebas sesuka hati dan hasilnya breech larh,,huhu... 
Satu lagi kemungkinan,,jika terjadinya breech di awal kandungan tu normal yerp sebab baby akan  
kembali kepada posisi normal bila dye dah besar sikit larh... Dan bagi bayi songsang sampai ibu dye bersalin itu sebabnya dye yang tak pandai nak kembali ke posisi asal sendiri,,tang tuh dye duduk sampai ke sudah dye tak beralih dah..hehe... 
Sebenarnya banyak lagi punca yang menyebabkan breech nieh,,salah satu nye ibu tuh ada penyakit like penyakit diabetes dan high blood preasure... Tapi untuk kes aku,,tak mungkin lar sebab umi sihat walafiat sampai sekarang,,alhamdulillah...
Aku ada terbaca jugak,,bayi songsang nieh kedudukan dye dekat dengan hati ibu :) So that bila ibu dye berzikir atau mengaji,,baby tuh akan dengar dengan jelas... MasyaAllah...
TAPI !!! risiko bayi songsang sangat tinggi...
Bahaya kepada ibu dan juga baby... 
Alhamdulillah,,aku ngan umi selamat...
Tapi sekarang banyak dah teknologi nak ubah posisi baby,,jadi tak ada larh breech prob...

Ahah,,aku pon berkongsi bulan kelahiran dengan umi taw :)
Bulan May...
Along pon lahir bulan May jugak ^.^
Indah kan,,1st baby dgn last baby share bulan dgn ibu dorang...


Orite cukup cerita pasal tuh... hehe...

Orite,,thanks pada yg wish birthday :) touch...touch...touch... haha
Trimas nyanyikan lagu untuk aku,it's so sweet ok !!
Trimas sebab buat wish yg sweet lg mengharukan *wargh gitu*...
Trimas sebab habiskan masa berjam-jam on the phone dgn aku...
Trimas sebab belanja makan....
Trimas sebab bagi suprise,,nanges,,nanges dan nanges...
Trimas untuk segala-galanya larh..

Walaupun kita jauh tp aku tahu korang selalu ada ngan aku :D

Kebetulan pulak result keluar 9hb,,means that the day before my birthday...
OUH TIDAK !!!
Ouh,,sudah semestinya tidak mahu spoilkan birthday sendiri on the next day,,so keputusan telah dibuat seminggu sebelum result keluar...
iaitu !!!

My luvely sista yg akan tgok result aku tuh dulu...

Nebes pnya pasal dengan result sampai demam aku hari tuh,,skarang nieh pon x berapa ok lagi... 
Erm,,memang dah jadi tabiat kalau nervous msti demam,,waktu nak SPM dulu pon demam gak,,3 hari before SPM kena demam panas sampai kena pergi hospital masuk air,,mengada sungguh !

Simpul cerita demam !!

Nak dijadikan cerita,,akak aku pulak ad kelas hari khamis dr pagi sampai ke petang,,aku nieh dah macam cacing kena panggang dah sbb x taw result,,member lain semua dah bukak citer pasal result,,ouh men !! aku tak tahu result aku mcm mana... Tapi takut nak tengok sendiri,,arh,,macam-macam...
Malam tuh baru akak tengok and no reaction from her.. Dye just text aku dan cakap,,
" adek,,akak dah check result awak"
Ouh,,dam...age... Tak ad lngsung congrates ke ape ke,,ouh you make me down !_!

Akak steady cool je,,bila aq ckp x nak check smpai registration course,,dye buat x amek port je... Ouh you !! How dare !
Please gave me some respond like "eyh,,buat apa nak tgok lambat2,,awak dapat 4-flat kot "" akak saja je nak bagi suprise nieh,,tahniah" ......
huh,,tapi hampa... Dye still relax je,,suhu badan aku yang dah sememang nye tinggi nieh terus melonjak naik,,kalu letak termometer mau pecah kot glass bulb tuh *hiperbola melebih*... Umi aku tengok aku makin kronik terus tepek cool fever kat dahi aku,,pergh,,aku rasa terus bertenaga,,tak demam dah,,haha...
Guna larh cool fever,,membantu anda melegakan demam,,huish,,nyah kamu iklan !!!

So tadi kan dapat free cool kol,,wootwoot ^.^ call akak,,then last2 dye dah tak tahan dengor kegedikan adeknya yang melampau serupa macam nak makan penampo lalu dengan perasaan rendah hati nya dye pon berhujah dan mnyampaikan result aku... 
Hue,,menurun :'( hambek engkau !
Serangan bermula,,tuh lar main2 lagi,,dushhdushdush #$#^%&^8^&%
Pergh,,sweet nye akok,,mmg motivator yang terbaik larh...
Memang akan aku pegang kata-kata dye yang satu nieh,,suka sangat :) 

DIA tak jatuhkan awak pon,
Dia cuma gelincirkan awak sikit jer,
DIA nak awak sedar and tak leka :) 
  
 Thanks akak... :)

Btw,,tahniah kawan-kawan....




2 comments:

saya said...

ahakz...
welcome dear =)

Kenari Putih said...

Wah, baru tau ye baby yg songsang lebih dekat di hati ibunya. Bertuah mak awak sebab antara insan yang terpilih lahirkan bb breech mcm awak. Subhanalllah.

Post a Comment