hadirnya mereka untuk diriku :))

Assalamualaikum and evening uols....

Eceyh,,tajuk tak boleh tahan kot... Walaupun hanya sebaris ayat namum ia cukup puitis(walaweyh)...
Ingin aku tekankan disini perkataan 'mereka' itu merujuk kepada kawan aka sahabat :)
 Sebelum tuh,,aku nak takrifkan dengan lebih lanjut tentang maksud sahabat,,okayh??

SAHABAT 

loading......

loading.....


Okayh,,setelah aku 'google' maksud sahabat,,then aku tertarik dengan maksud nieh....
Sahabat ialah orang yang memperlihatkan perilaku yang berbalasan dan reflektif... Hmm,,maksudnya??
Meh sini aku cuba untuk kupaskan maksud sahabat dengan perspektif aku sendiri...
Dalam persahabatan,,komunikasi antara sahabat adalah sangat diperlukan... Dengan sahabat larh kita cuba berkongsi tawa dan saling bertukar nasihat jika dalam kerungsingan.... Jadi,,'komunikasi' itulah merupakan tindakan berbalas serta nasihat yang dipraktikkan....

Oraite,,setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza dalam mendefinasikan makna SAHABAT atau PERSAHABATAN itu... Why?? Makna sahabat ini tersangat larh subjektif,,tapi apa yang paling penting,,layanan dua hala yang diberikan tersebut :))

Done,,cukup untuk beriak secara terlampau formal dalam blog dakukucinta nieh (huhu)
Bukan apa,,tadi aku ubah m0od serius sebab aku nak highlightkan bahawasanya persahabatan itu merupakan perkara yang sangat penting.... That's all...

ALAMAKCIK !!!
Wait hah,,aku nak p angkat kain jap.... Hari dah mendung....
" Dira,,angkat kain,,hari nak HUJAN"

Hah,,siap dah...i express taw kalu buat2 keje nieh(haha)

Back to the topic... ekshialie,,aku nak tulis entri nieh punya larh sekian lama berkurn dah tapi ntah larh,,ayat tak ada nak tulis... Entri nieh aku nak cerita pasal aku hang out dengan membe-membe aku larh....

Gambar boleh menceritakan 1001 kisah ryte?? Oleh itu,,meh sini aku tnunjukkan dekat hangpa gambar-gambar on that day :)


Bila dah ada gambar baru senang nk story...





 
 Hah,,ini cake tuan punya belog yang buat... Chocalate cake,,ahaks... Disebabkan aku buat cake nieh,,malam tuh aku tidur pukul 1pagi,,tuh larh buat cake malam2 so kena larh tido lewat kan....
Special untuk my prends tauk,,hukhuk

 






 Ini pulak Jerantut town,,amboi,,jerantut town na,,ace gelemer seket (hehe)... Apo?? Hang tak taw jerantut dekat mana.... Sungguh tidak patut,,orang mat saleh pon tau,,buat malu negara jer hang nieh.... Jerantut terkenal dengan Taman Negara ok !!! Terletak di negeri Pahang.... Dah tahu dah... Sekarang nieh Jerantut nieh dah maju larh berbanding dulu,,aku mula-mula pindah Jerantut nieh waktu aku umur 6 tahun and now bila Jerantut nieh dah maju family aku pulak kena pindah.... Aiyak!!! Tapi apa pun,,aku tetap membesar di Jerantut Pahang Darul Makmur :)






Ini olang nama dia Amira Rasyidah Isham.... Dia larh driver kitaorang(hukhuk),,nwy dia bawak keleta sangat berhati-hati,,ini olang manyak bagus bawak kereta.... Sikalang kita tengok passenger dia pulak....






Zahira dan Humaira.... Korang berdua duduk belakang jerh,,sapa suruh x chopp awal-awal nak duduk depan (haha).... Orang jauh jugak yang bertindak secara proaktif untuk duduk depan....

 

 


Kitaorang lepak-lepak dekat rumah member jerh,,jimat sikit duit... Makan mak dia tanggung,,kitaorang duduk dalam bilik huhahuha.... Hah gambar kat atas nieh salah satu koleksi gambar member aku larh yang dia tampal dalam 'memory book' dia larh.... Nieh gambar time kitaorang baru lepas habis SPM,,paper 2 akaun... Tengok larh semua muka bahagia kot... Waduh,,rindu giler nak pakai baju sekolah :))
*gedik kan* bila sekolah,,nk cepat habis sekolah,,pirraahhh....





Hah,,nampak tak pertambahan ahli di sebelah kiri?? okayh,,thats gurl nama dia Aimi.... Hari tuh dia kerja so tak dapat lah nk join kitaorang... So kitaorang pon ramai-ramai decide nk ambush dia(agaga)... Lepas ambush dia,,kitaorang pergi melawat member0member kitaorang yang kerja area Jerantut nieh larh...
# nwy,,aimi,,sori aku lupa nak bawakkan kek untuk kau,,kitaorang rushing sangat keluar rumah Wa hari tuh :)
 



Yeargh,,nieh dekat taman,,nila tak ada kerja n dah tak tahu nak pergi mana,,kitaorang datang larh lepak-lepak dekat sini.... Mula-mula ingatkan nak terus tunggu sembahyang asar dekat masjed depan taman nieh,,tapi tiba-tiba ayah mira kol suruh pergi 'Tunas Manja' tengok adek dye join sukaneka.... Tapi,,bila sampai sana sukaneka tuh dah habis,,tapi yang pasti adek dye menang :))
 



Time to back home,,aku naek train datang Jerantut,,so balek rumah pon opkos larh naek train... ekshially,,train aku pukul 4 setengah,,tapi ada prob kot then dia postpone pukul 6,,apalagi,,member2 aku pon ajak merayap lagi larh.... *nieh gambar dalam train*



Thanks gegels teman aku untuk hari tuh.... Seriesly,,aku happy giler.... Even kaki penat tapi tuh semua tak kisah larh,,sebab aku dapat luangkan masa aku dengan korang.... Trimas again sebab jadi sebahagian dari kehidupan aku....
Hope,,we get sterling result in SPM.... aminn...

aku sayang korang :))





# hope readers x boring baca kisah aku ngan my prends nieh hah...
# aku akan tulis lagi banyak entri pasal kawan2 aku,,salah satu medium untuk aku sampaikan yang diaorang nieh sangat penting untuk aku :))
# keyh larh,,selain famili,,kawan sangat penting untuk kita taw :))

0 comments:

Post a Comment