can my dream comes true??

Assalamualaikum :))

Hoish,,haish,,huh!!!

Sungguh!! Ingatkan lepas dpat result boleh larh senang lenang sikit sementara nak smbung study,,
but,,aku makin stress bila tnggu nak smbung study....

Dilema!!!

Just one word,,tapi kalau tersilap percaturan boleh menyesal seumur hidup kot....

Either Matriks or UiTM

Matrik kos Sains
UiTM kos Sains Kuantitatif

Yap,,maybe kalau aku pilih matriks boleh larh jadi doktor
And kalau pilih UiTM mungkin jadi cikgu math or exec bank

Hmm,,yap,,waktu aku naik form five tetiba bio plak and ada larh cikit cita-cita tuh nak jadi doktor but,,aku takut jadi doktor sebab aku tak boleh tgok orang tua2 sakit,,and terus terang aku cakap yang aku memang tak boleh ngam dengan hospital...But kalau minat,,semua benda yang kita 'tak boleh' tuh kita boleh tukar jadi boleh  right!! so untuk statement nieh aku bleyh pilih matriks

Tapi,,aku pon minat kira-kira nieh,,bila aku dengan nombor2 nieh,,tak larh rasa stress kalau nak dibandingkan dengan istilah2 bio bagai tuh.... And,,aku suka sangat kerja dekat bank,,puncanya,,parents aku selalu pergi bank then aku tengok akak2 yang kerja bank tuh semua sweet2 belaka,,senyum jerh,,so aku pon nak sweet macam dyeorang gak,,sbb tuh nak keje dekat bank...haha!!! lagipon bljar kos nieh ade gak akaun,,so no biggie larh sebab aku dah ada basic akaun...

Hmm,,so now nak pilih ape...huhu

Pikir punya pikir,,last-last on my birthday 10th MAY
aku pon decide untuk bergelar mahasiswi di UiTM Seri Iskandar,Perak...
Tak confident untuk pergi matriks,,and laluan after aq habis matrik still kabur lagi so kalau pilih UiTM,,aku dah ada matlamat.... hue~


Wish me luck there :)


hari last exam spm *paper akaun* :)

0 comments:

Post a Comment